با این ابزارهای دستیار برنامه ریزی با هوش مصنوعی مفید و رایگان، اهداف تولیدی خود را بدون از دست دادن زمان دنبال کنید.
اگر سایت تقویم گوگل پر از وظایف یا لیست کارهایی که همیشه در حال افزایش است دارید و احساس اضطراب و استرس میکند، تنها نیستید. بسیاری از ما با مدیریت زمان مشکل داریم، اما چه شما یک والد مشغول در خانه باشید یا یک کارآفرین، احتمالاً دستیار برنامه ریزی با هوش مصنوعی میتوانند به شما کمک کنند.
دستیار برنامه ریزی با هوش مصنوعی ابزارهایی هستند که به کاربران در زمانبندی فعالیتهای خود، مدیریت تضادها و به طور کلی، افزایش بهرهوری آنها کمک میکنند. با استفاده از الگوریتمهای یادگیری ماشین برای ارائه پیشنهادات شخصیسازی شده، این نرمافزارها در مقایسه با روشهای زمانبندی سنتی، پیشرفتهای چشمگیری داشتهاند و انواع زیادی از گزینههای با کیفیت و رایگان وجود دارد.
اگر به دنبال تقویت بهرهوری و کاهش استرس خود هستید، این راهنما شش دستیار برنامه ریزی با هوش مصنوعی را که باید در دست شما باشند، گردآوری میکند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موارد استفاده و محدودیت های آنها، ادامه مطلب را بخوانید.
6 بهترین دستیار برنامه ریزی با هوش مصنوعی
دستیاران برنامه ریزی با هوش مصنوعی زمان بندی شما را ساده می کنند و زمان بیشتری را برای انجام وظایف در اختیار شما می گذارند. در اینجا به معرفی 6 دستیار برنامه ریزی با هوش مصنوعی می پردازیم:
Trevor – بهترین برای برنامه ریزی ساده روزانه
Clockwise – بهترین برای مدیریت و برنامه ریزی جلسات
Sidekick AI – بهترین برای همگام سازی تقویم های شخصی و کاری
ReclaimAI – بهترین برای مدیریت کارهای تکراری
BeforeSunset AI – بهترین برای جلوگیری از فرسودگی
ClickUp – بهترین برای زمانبندی وظایف و خودکارسازی
-
1. Trevor
بهترین برای: برنامه ریزی ساده روزانه
سازگاری: مک و ویندوز
Trever یک برنامه برنامهریزی روزانه بصری است که برای کمک به کاربران در مدیریت موثر برنامههایشان از مفهوم مسدود کردن زمان استفاده میکند. این برنامه با استفاده از مسدود کردن زمان، یک فرآیند ساختارمند برای تخصیص بازههای زمانی مشخص برای انجام وظایف خاص فراهم میکند. هدف این برنامه کاهش حواسپرتی و افزایش کار عمیق است، بهطوریکه کاربران بتوانند برای مدتهای طولانیتر به تمرکز خود پایبند باقیمانند..
برنامه Trevor یک فهرست یکپارچه از وظایف روزانه را فراهم میکند و امکان علامتزنی تکالیف را به شما میدهد. علاوه بر این، Trevor از هوش مصنوعی برای شخصیسازی تجربه استفاده میکند. با توجه به رفتار قبلی شما، این برنامه مدت زمان پایه و زمان بهینه برای زمانبندی وظایف را پیشبینی میکند.
همچنین، Trevor یک طرح رایگان با زمانبندی نامحدود، ادغام با Google یا Microsoft Calendar و یک برنامه عملیاتی پنج مرحلهای برای افزایش زمان تمرکز ارائه میدهد. اما برای دسترسی به ویژگیهای پیشرفته هوش مصنوعی مانند برنامهریزی کارهای تکراری و اولویتبندی انسانی، نیاز است که به طرح Trevor’s Pro (3.99 دلار در ماه) ارتقا دهید.
2. Clockwise
بهترین برای: همگام سازی تقویم های شخصی و کاری
سازگاری: ادغام های کروم، فایرفاکس، اسلک و آسانا
Clockwise دستیار برنامه ریزی با هوش مصنوعی یک راه حل برنامهریزی قابل تنظیم برای مدیریت بهتر زمان شماست. در طرح رایگان آن، شما به دسترسی به ویژگیهای متنوعی از جمله زمان ناهار، زمانبندی انعطافپذیر برای سفر، پیشنهادات هوشمند برنامهریزی و گزینههای هوشمند برای استراحت در جلسه دسترسی خواهید داشت.
اما آنچه واقعاً Clockwise را از رقبا متمایز میکند، امکان همگامسازی تقویم است. ویژگی همگامسازی تقویم شخصی به محل کار به شما اجازه میدهد تا رویدادهای تقویم شخصی Google خود را به طور خودکار با تقویم کاری خود هماهنگ کنید. این امکان از نمایش اطلاعات شخصی در رویدادهای کاری جلوگیری میکند تا اطلاعات حریم خصوصی شما محفوظ بماند.
امکانات رایگان برای Clockwise به کاربران و تیمهای کوچک کمک میکند، اما اگر میخواهید از این ابزار برای محیطهای شرکتی استفاده کنید، توصیه میشود که به جای آن، پلنهای Teams یا Business را در نظر بگیرید. این پلنها ویژگیها و محدودیتهایی که برای کسبوکارها مناسبتر است دارند، از جمله تجزیه و تحلیل تیم، ابزارهای تولید تیم، و گزینههای سخاوتمندانه برای همگامسازی تقویم را ارائه میدهند.
3. Sidekick AI
بهترین برای: مدیریت و برنامه ریزی جلسات
سازگاری: مک، ویندوز، گوگل پلی و اپ استور
ابزار برنامهریزی با هوش مصنوعی Sidekick به کاربران در قبل، در حین و بعد از جلسات به سازماندهی کمک میکند. در طرح رایگان «Hero»، شما قادر خواهید بود تعداد نامحدودی از جلسات را مدیریت کنید، هماهنگی با Google Meet، Zoom، Skype و Teams را داشته باشید و با تعداد نامحدودی از گروهها و مخاطبین ارتباط برقرار کنید..
متفاوت از Trevor و Clockwise، Sidekick دارای یک اپلیکیشن موبایل است که در کنار نسخه دسکتاپ آن وجود دارد و این امر مدیریت فرآیندها را برای کاربران در حال حرکت آسانتر میکند. اما به دلیل اینکه Clockwise اصلاحاً یک ابزار سازماندهی جلسات است، برای افرادی که تماسهای معمولی را مدیریت نمیکنند، کمتر مفید خواهد بود.
4. Reclaim AI
بهترین برای: مدیریت رویدادهای تکراری
سازگاری: مک و ویندوز
Reclaim AI یک دستیار برنامه ریزی با هوش مصنوعی است که به کاربران این امکان را میدهد تا وظایف خود را با استفاده از یک برنامه هفتگی شخصی اولویتبندی کنند. این برنامه مجموعهای از ویژگیهای هوش مصنوعی را ارائه میدهد که به کاربران کمک میکند در زمان صرفهجویی کنند، از جمله زمانبندی خودکار، مسدودکنندههای زمان و مدیریت پیشرفته زمان، و ادعا میکند که میتواند به کاربران کمک کند تا تا ۴۰ درصد از زمان خود را صرفهجویی کنند.
علاوه بر این قابلیتهای اصلی، Reclaim همچنین ویژگی منحصربهفردی به نام “عادتها” را در سطح رایگان ارائه میدهد که برای کمک به کاربران در مدیریت کارهای تکراری طراحی شده است. این ویژگی به شما کمک میکند تا عادتهای خود را با حذف خودکار وقفههایی که با آنها تداخل دارند، اولویتبندی کنید و با تغییر هفتهتان، آنها را با برنامهتان هماهنگ کنید.
این پلتفرم همچنین از چالشهای در انتظار ثبت اختراع برای برنامهریزی خودکار رویدادها بر اساس اولویتهای شما استفاده میکند و میزان ورودی دادههای دستی را به حداقل میرساند. اما برنامههای رایگان با هوش مصنوعی دارای محدودیتهای کاربری و افزونههای محدودی هستند. بنابراین، اگر میخواهید از این برنامه با تیم خود استفاده کنید یا با ابزارهایی مانند Zoom یا Slack ادغام شوید، نیاز است که به سطح پولی آن ارتقا دهید.
5. BeforeSunset AI
بهترین برای: جلوگیری از فرسودگی شغلی
سازگاری: Google Play & App Store
BeforeSunset AI یک پلتفرم جامع مدیریت پروژه و برنامه ریزی با هوش مصنوعی روزانه است که به افراد و کسب و کارها کمک میکند تا به پیشرفت کاری خود ادامه دهند. این برنامه از تکنیک مسدود کردن زمان برای تشویق به دورههای مولد استفاده میکند و امکان برنامهریزی روزانه با استفاده از ویژگیهای هوش مصنوعی خود را به کاربران ارائه میدهد. این برنامه به کاربران امکان ایجاد فهرست کارها، ایجاد وظایف فرعی و مدیریت مراحل را برای آنها فراهم میکند..
مخالف بسیاری از برنامههای برنامهریزی، این اپلیکیشن همچنین با تضمین متوازن کردن نیازهای شخصی کاربران با اهداف بهرهوری خود، ایجاد الگوهای کاری متعادل و سالم را ترویج میکند و به ارتقاء ذهنیت آگاهی کمک میکند. این پلتفرم همچنین با تشویق به استفاده از زمان استراحت و بهرهگیری از هوش مصنوعی برای کاهش نیاز به ورود دستی، به رفاه و رونق کاربران اهمیت میدهد.
با فهرست نامحدود کارها و وظایف فرعی که ارائه میشود، طرح رایگان BeforeSunset همچنین بسیار دلسوزانه است. اما اگر میخواهید ویژگیهای هوش مصنوعی را ارتقا داده و پیشرفت خود را با تحلیلهای مبتنی بر داده اندازهگیری کنید، باید به بسته Personal Pro (12 دلار در ماه) یا…
Team Pro (13.99 دلار در ماه) آن را ارتقا دهید.
6. ClickUp
بهترین برای: زمانبندی وظایف و خودکارسازی
سازگاری: ویندوز، مک و گوگل پلی
ClickUp یک ابزار جامع برای بهبود بهرهوری تجاری است که به کاربران امکان میدهد وظایف متنوعی از جمله اعلانها، پستهای رسانههای اجتماعی، وبلاگها، جلسات و سایر موارد را برنامهریزی کنند. این ابزار با داشتن چند نمای نمایش، ردیابی وظایف را ساده میکند و به عنوان یک راهحل تجاری، امکان هماهنگی برنامهها و همکاری با سایر اعضای تیم شما را آسان میکند.
کاربران ClickUp به راحتی میتوانند بین انواع نماها مانند Calander، Gantt، Timeline و Wordload جابجا شوند و برنامه خود را به سادگی از طریق این قالبها مشاهده کنند. ویژگی کشیدن و رها کردن در این پلتفرم، که در طرح رایگان آن موجود است، به کاربران این امکان را میدهد تا وظایف را به راحتی وارد کرده و آنها را در محدوده تاریخ مشخصی قرار دهند، که این امر باعث میشود برنامهریزی بلندمدت بسیار آسان و کاربرپسند باشد.
با این وجود، از آنجایی که ClickUp بیشتر یک ابزار جامع مدیریت کار است تا یک دستیار زمانبندی اختصاصی، برای کاربرانی که به دنبال مدیریت وظایف روزانه هستند، مناسب نیست. در صورت تمایل به مقایسه ClickUp با سایر ابزارهای مدیریت وظیفه، میتوانید راهنمای ما را برای بهترین نرمافزار مدیریت کار مشاهده کنید.