هوش

هوش مصنوعی

3:54 ق.ظ / 10 اردیبهشت 1403

گوشی سامسونگ گلکسی A55 امکاناتی دارد که حتی در گلکسی S24 نیز موجود نیست!

گوشی سامسونگ گلکسی A55 دارای یک ویژگی جذاب و حیاتی است که حتی گوشی‌های ازجمله پرچمداران مانند گلکسی S24 نیز از آن محروم مانده‌اند. اما این ویژگی چیست؟

 

اخیراً سامسونگ دو گوشی میان‌رده را معرفی کرده است که نه‌تنها در زمینه ظاهر، بلکه از نظر کارایی نیز از نسل‌های گذشته پیشی می‌برند. امروزه، گوشی‌های میان‌رده اندرویدی سامسونگ در سال ۲۰۲۴ بهبود عملکرد چشمگیری داشته‌اند. اما گلکسی A55 و گلکسی A35 به‌طور شگفت‌آوری به نظر می‌رسند. جذب توجه به این اندازه است که حتی در حالی که گلکسی A55 هنوز در برخی بازارها عرضه نشده است، فروش گلکسی S24 را به چالش کشیده است.

 

گلکسی A55
گلکسی A55

 

استفاده‌کنندگان اولین بار کشف کرده‌اند که گوشی گلکسی A55 از یک ویژگی اساسی اندروید بهره می‌برد که حتی در گلکسی S24 حتی دیده نمی‌شود. این ویژگی بروزرسانی یکپارچه اندروید است که گوگل حدود هشت سال پیش به اندروید اضافه کرده بود، اما سامسونگ هرگز از آن استفاده نکرده بود. کاربران با تعجب متوجه شدند که گلکسی A55 این قابلیت را پشتیبانی می‌کند!

 

در سال ۲۰۱۶، گوگل با معرفی اندروید نوقا، قابلیت به‌روزرسانی‌های یکپارچه (به‌روزرسانی‌های A/B) را به سیستم عامل اندروید افزود. این قابلیت با اجرای فرآیند دانلود و نصب به‌صورت پس‌زمینه، فرآیند نصب به‌روزرسانی‌ها را آسان‌تر کرد. پس از اتمام این فرآیند، با راه‌اندازی مجدد اولین بار، به‌روزرسانی‌ها اعمال می‌شوند.

 

از مزیت‌های این قابلیت می‌توان به افزایش پایداری و سهولت استفاده از گوشی اشاره کرد. وقتی که به‌روزرسانی‌ها در پس‌زمینه انجام می‌شود، شما به راحتی می‌توانید از گوشی اندرویدی خود استفاده کنید بدون اینکه مشکلی ایجاد شود. همچنین، در صورت بروز هرگونه مشکل با نسخه جدید نرم‌افزار، به‌راحتی می‌توانید به نسخه قبلی بازگردید.

 

البته باید توجه داشت که این به‌روزرسانی‌های یکپارچه کاملاً بدون عیب و نقص نیستند. یکی از نقاط ضعف آنها این است که فضای بیشتری از حافظه را اشغال می‌کنند. همچنین، از آنجایی که می‌توانید همزمان با اجرای به‌روزرسانی نرم‌افزار در پس‌زمینه از گوشی استفاده کنید، ممکن است با کاهش کارایی مواجه شوید. با این توضیحات، همچنان این روش ارجحیت دارد، به خصوص در سال ۲۰۲۴ که فضای ۱۲۸ گیگابایت حافظه حتی در بین گوشی‌های میان‌رده نیز رایج شده است.

 

با توجه به نزدیکی همکاری سامسونگ با گوگل، علت اینکه این شرکت کره‌ای تمام این سال‌ها از به‌روزرسانی‌های یکپارچه کناره‌گیری کرده است، مشخص نیست. همچنین، دلیل اینکه سامسونگ تصمیم گرفته است به‌طور پنهانی این ویژگی را اضافه کند و آن را اعلام نکند، و همچنین اینکه چرا گوشی میان‌رده گلکسی A55 برای این امر انتخاب شده، نامشخص است.

 

گلکسی A55
گلکسی A55

روش به‌روزرسانی‌های یکپارچه اندرویدی در گوشی گلکسی A55 چگونه است؟

در بخش به‌روزرسانی گوشی، یک نوار پیشرفت با عنوان “در حال دانلود و نصب” و یک مرحله “تأیید” نمایش داده می‌شود. پس از نصب به‌روزرسانی، یک دکمه با عنوان “راه‌اندازی مجدد” ظاهر می‌شود.

 

تاکنون مشخص نیست که گوشی گلکسی A35 نیز از به‌روزرسانی‌های یکپارچه پشتیبانی می‌کند یا خیر. اما ورود این ویژگی به گوشی گلکسی A55 نشان می‌دهد که ممکن است در آینده آن را در سایر گوشی‌های سامسونگ مشاهده کنیم. منتظریم ببینیم آیا گوشی‌هایی مانند گلکسی زد فولد ۶ و فلیپ ۶ که سامسونگ در ماه جولای معرفی می‌کند، از به‌روزرسانی‌های یکپارچه پشتیبانی می‌کنند یا خیر. البته این تنها یک حدس است و هنوز مطمئن نیستیم.

 

آنچه به ظاهر قطعی به نظر می‌رسد، عدم دریافت سری گلکسی S24 از این ویژگی است. حداقل تا کنون، دستگاه‌هایی که از این سری به فروش رسیده‌اند، این قابلیت را ندارند. گوگل به‌طور رسمی توصیه می‌کند که این ویژگی قبل از عرضه گوشی در بازار فعال شود و بنابراین امکان فعال‌سازی آن بعد از عرضه وجود ندارد.

اشتراک گذاری:

پویا

عضویت در خبرنامه

درخبرنامه ما عضو شوید

اگه دنبال خبرهای روز تکنولوژی، فناوری و نجوم هستی حتما ایمیلتو وارد کن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *