هوش

هوش مصنوعی

9:23 ق.ظ / 10 اردیبهشت 1403

کشف حیات در قمر زحل

یک خبر شگفت‌انگیز ! دانشمندان اخیراً شواهد دیگری را کشف کردند که نشان می‌دهد یک قمر یخی عجیب و غریب از 146 قمر در حال گردش به دور زحل، احتمالا قابل سکونت می باشد.

 

کشف حیات در قمر زحل یکی از شکفت انگیزترین خبرهای نجومی

انسلادوس اگرچه کوچک است، اما یکی از محتمل ترین مکان ها در منظومه شمسی برای میزبانی حیات است. در طول سال‌ها تحقیق در مورد انسلادوس داده‌های زیادی را برای حمایت از این ادعا جمع‌آوری کرده است، زیرا ماه ترکیبات آلی را که مواد ضروری برای زندگی هستند را دارا می باشد. اکنون دانشمندان دلایل بیشتری برای ریشه یابی انسلادوس پیدا کرده اند و شواهد قوی برای مولکولی که کلید منشا حیات است و همچنین منبع انرژی که برای تجدید آن است، یافته اند. یافته های این تیم در Nature Astronomy منتشر شد.

با استفاده از جمع آوری اطلاعات توسط فضاپیمای کاسینی (کاوشگر قابل اعتماد زحل ناسا)، وجود مولکولی از سیانید هیدروژن را در انسلادوس تایید کرد. جونا پیتر، دانشجوی دکترا در دانشگاه هاروارد و نویسنده اصلی مطالعه جدید، در بیانیه‌ای گفت: «کشف هیدروژن سیانید بسیار هیجان‌انگیز بود، زیرا نقطه شروع بسیاری از نظریه‌های منشأ حیات است.

 

تصور می‌شود که مولکول خطی (آرایش زنجیره‌های مستقیم از اتم‌ها)، از طریق شهاب‌سنگ‌ها به زمین رسیده و از طریق واکنش‌های شیمیایی زمین، تشکیل اسیدهای آمینه کمک کرده است. مطالعه جدید همچنین نشان می دهد که اقیانوس انسلادوس می تواند به عنوان منبع انرژی شیمیایی عمل کند. اقیانوسی در زیر سطح یخی انسلادوس قرار دارد، جایی که توده‌های بخار آب غنی از مولکول‌های عالی از انسلادوس به بیرون پرتاب می‌شوند.

 

فضاپیمای کاسینی در طول ماموریت 20 ساله خود در اطراف زحل، انسلادوس راصد کرد و فوران درون اسلادوسماه را با ستون‌های بزرگ آب از میان شکاف‌های سطح یخی خود دید. کاسینی همچنین از میان ستون های ماه عبور کرد و ترکیبات عالی از جمله اسیدهای آمینه و فسفر را شناسایی کرد.

 

کشف حیات در قمر زحل
کشف حیات در قمر زحل
اشتراک گذاری:

پویا

عضویت در خبرنامه

درخبرنامه ما عضو شوید

اگه دنبال خبرهای روز تکنولوژی، فناوری و نجوم هستی حتما ایمیلتو وارد کن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *