هوش

هوش مصنوعی

0:57 ق.ظ / 10 اردیبهشت 1403

هوش مصنوعی گوگل جمینی جدید و ترسناک

هوش مصنوعی جدید در حال توسعه

شایعه شده است که گوگل در حال کار بر روی یک پروژه مخفی به نام هوش مصنوعی گوگل جمینی (Gemini)، که یک هوش مصنوعی پیشرفته به نام المان است، می‌باشد. در ادامه به اطلاعاتی که در دسترس است و اهمیت این پروژه می‌پردازیم.

هوش مصنوعی گوگل

 

هوش مصنوعی گوگل جمینی با نام اِلمان Project Ellmann

 

اکنون که گوگل مدل جدید خود از هوش مصنوعی را معرفی کرده است، سوال این است که آینده پروژه هوش مصنوعی گوگل جمینی (Gemini) چگونه خواهد بود؟ بر اساس گزارشات اخیر، یک دستیار هوش مصنوعی با نام  پروژه اِلمان (Project Ellmann) در حال توسعه است که می‌تواند امکانات بی‌سابقه‌ای داشته باشد.

پروژه اِلمان (Project Ellmann) نه تنها متفاوت از رقبایی مانند ChatGPT است، بلکه به عنوان یک چیزی بسیار پیشرفته‌تر از آن شناخته می‌شود. این پروژه به جای پاسخ به سوالات و انجام کارهای ساده، هدف اصلی خود را در به تصویر کشیدن “نمای پرنده” از زندگی فرد می‌بیند.

 

با توجه به حجم زیاد داده و اطلاعات شخصی که گوگل از قبل درباره کاربران اینترنت دارد، این پروژه قصد دارد یک “داستان زندگی شما” را با استفاده از تصاویر شخصی، اسناد در حساب Google، و سایر اطلاعات وب ایجاد کند. سپس این اطلاعات به یک ربات چت با نام اِلمان چت  (Ellmann chat) وارد شده و پاسخ‌هایی ارائه می‌دهد که به شدت شخصی‌سازی شده‌اند.

به عنوان مثال، این دستیار می‌تواند از تصاویر شما متوجه شود که شما به غداهای ایتالیایی علاقه دارید، و حتی اطلاعاتی را بدست آورد که احتمالاً در حساب Google خود ذخیره کرده‌اید. هدف نهایی این پروژه از نظر گوگل این است که “همه چیز را در مورد زندگی شما بداند“.

 

گزارش‌ها حاکی از این است که این پروژه به عنوان یک رقیب قوی برای ChatGPT شناخته می‌شود و احتمالاً در سال‌های آینده رقابت فراگیرتری را به وجود خواهد آورد.

 

البته، این پروژه ممکن است باعث نگرانی درباره حریم خصوصی شود. گوگل قصد دارد اطلاعات جدیدی را از هوش مصنوعی برای یادگیری درباره کاربران جمع‌آوری کند، و این مسئله ممکن است موجب افشای اطلاعات شخصی و حتی موضوعات اخلاقی در زمینه هوش مصنوعی شود.

 

در نهایت، این پروژه ممکن است باعث ایجاد تغییرات جدید و قابل توجه در زمینه هوش مصنوعی شود و برانگیختگی در بحرانی ChatGPT و پروژه Gemini را به دنبال داشته باشد.

 

اشتراک گذاری:

پویا

عضویت در خبرنامه

درخبرنامه ما عضو شوید

اگه دنبال خبرهای روز تکنولوژی، فناوری و نجوم هستی حتما ایمیلتو وارد کن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *