هوش

هوش مصنوعی

6:34 ق.ظ / 26 اردیبهشت 1403

تشخیص دیابت با هوش مصنوعی

آیا تشخیص دیابت با هوش مصنوعی امکان پذیر است؟

بله، دانشمندان به نظر می‌رسد یک روش جدید برای تشخیص دیابت نوع ۲ از طریق صدای گفتار انسان توسعه داده‌اند. تشخیص دیابت با هوش مصنوعی در آزمایشگاه‌های کلیک در ایالات متحده، توانستند با گوش دادن به صدای گفتار فرد تشخیص دهند که آیا فرد مبتلا به دیابت نوع ۲ است یا نه.

 

این مدل هوش مصنوعی توانسته است با دقت بالغی، بین افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ و افراد سالم تمایز ایجاد کند. بر اساس اعلام دانشمندان، دقت این آزمایش برای زنان حدود ۸۹ درصد و برای مردان حدود ۸۶ درصد بوده است.

 

نحوه کار کردن هوش مصنوعی

این روش توسط تجزیه و تحلیل ویژگی‌های صوتی انسان از جمله تغییرات در نحوه گفتار و شدت صدا که برای گوش انسان قابل تشخیص نیست، عمل می‌کند. این روش می‌تواند به دسترسی آسان‌تر و موثرتر برای تشخیص دیابت نوع ۲ کمک کند و به تعداد زیادی از افراد در سراسر جهان که ممکن است بدون آگاهی از ابتلا به این بیماری زندگی می‌کنند، کمک کند.

از طریق این فناوری صوتی، می‌توان نه تنها دیابت بلکه همچنین برخی از بیماری‌های دیگر را تشخیص داد. این امر می‌تواند نقش مهمی در تغییر روش‌های معمول درختی تشخیص بیماری‌ها و مراقبت بهداشتی بازی کند. این مطالعه تحت عنوان “تجزیه و تحلیل صوتی و پیش‌بینی دیابت نوع ۲ با استفاده از قطعه صداهای ضبط‌شده در گوشی هوشمند” در نشریه مجموعه مقالات کلینیک مایو: سلامت دیجیتال منتشر شده است.

 

اشتراک گذاری:

پویا

عضویت در خبرنامه

درخبرنامه ما عضو شوید

اگه دنبال خبرهای روز تکنولوژی، فناوری و نجوم هستی حتما ایمیلتو وارد کن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *