هوش

هوش مصنوعی

1:02 ب.ظ / 25 اردیبهشت 1403

بررسی گوشی سری Galaxy s24 سامسونگ

سال گذشته برای سامسونگ سالی پرکار و فعال بود. در آغاز سال 2023، این شرکت محصول جدید خود، گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی S23 را به بازار عرضه کرد. همچنین، در تابستان گذشته، ما شاهد ورود دو گوشی برتر تاشو، گلکسی زد فولد 5 و گلکسی زد فلیپ 5 بودیم.

با این حال، هنوز هیچ پیش‌بینی رسمی برای محصولات آینده این شرکت مطرح نشده است. اگر سامسونگ به الگوی قبلی خود در ارائه محصولات عمل کند، ممکن است در اوایل سال 2024 شاهد معرفی گوشی‌های جدیدی همچون گلکسی اس 24، اس 24 پلاس و اس 24 اولترا باشیم.

 

از نظر مشخصات، طراحی، قیمت و موارد دیگر از این گوشی ها چه انتظاری می توانیم داشته باشیم؟ بیایید به همه چیزهایی که (تا کنون) در مورد Samsung Galaxy S24 می دانیم نگاه کنیم.

 

تاریخ عرضه گوشی سامسونگ Galaxy S24 

تاکنون هیچ تاریخ رسمی برای معرفی گوشی‌های هوشمند جدید سامسونگ Galaxy S24 اعلام نشده است. با این حال، آخرین اطلاعات نشان می‌دهد که احتمالاً گوشی‌های جدید این سری در ژانویه یا فوریه 2024 به بازار عرضه خواهند شد.

در سال 2023، سامسونگ سری گلکسی S23 را در تاریخ 1 فوریه معرفی کرد و تاریخ عرضه آن در 17 فوریه بود. اعلام این تاریخ انجام شد در 14 ژانویه با تاریخ انتشار 29 ژانویه.

بر اساس گزارش‌های The Elec، منتظر می‌رود که سامسونگ سری Galaxy S24 را در رویداد Unpacked در سن خوزه، کالیفرنیا، در تاریخ 17 ژانویه 2024 معرفی کند. اگر این اتفاق بیافتد، این برای سامسونگ نخستین بار در سه سال گذشته خواهد بود که سری جدید گلکسی اس خود را در ژانویه معرفی می‌کند.

در حال حاضر، کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) وظیفه تایید سه مدل گوشی جدید با شماره‌های مدل SM-S921U، SM-926U و SM-928U را دارد، که به ترتیب گلکسی اس 24، گلکسی اس 24 پلاس و گلکسی اس 24 اولترا هستند. اسناد FCC معمولاً نشان‌دهنده نزدیک بودن زمان عرضه محصولات جدید هستند، بنابراین امکان دارد که ما به زودی شاهد عرضه سری Galaxy S24 باشیم.

 

قیمت گوشی سامسونگ Galaxy S24

قیمت گوشی‌های گلکسی سامسونگ در سال‌های اخیر عمدتاً ثابت باقی مانده است. به عنوان مثال، مدل پایه S23 با قیمت ابتدایی 800 دلار در ایالات متحده، مدل S23 Plus با قیمت ابتدایی 1000 دلار و مدل S23 Ultra با حدود 1200 دلار عرضه شده است.

تبدیل به این موضوع اشاره دارد که سامسونگ قصد دارد قیمت‌های پیشین را برای سری S24 حفظ کند، در مقابل رقبایی همچون اپل و گوگل که قیمت آیفون 15 پرو مکس و گوگل پیکسل 8 را به ترتیب 100 دلار افزایش داده‌اند. بنابراین، انتظار می‌رود که قیمت مدل پایه Galaxy S24 با ابتدایی 800 دلار، S24 Plus با ابتدایی 1000 دلار و پرچمدار S24 Ultra حداقل 1200 دلار باشد. این گوشی‌ها همچنان جزء دستگاه‌های گران قیمت خواهند بود، اما به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد از افزایش قیمت خودداری کرده و قیمت‌های پیشین را حفظ نماید.

 

 

طراحی گوشی سامسونگ Galaxy s24

در ماه‌های اخیر، شایعات متعددی به تغییرات در طراحی گوشی‌های سری S24 اشاره دارند. در سپتامبر، Smartprix با همکاری OnLeaks نمونه‌های تصویری از طراحی گلکسی S24 و Galaxy S24 Ultra را منتشر کرد. همچنین، GizNext در اوایل اکتبر تصاویر از گلکسی اس 24 پلاس را منتشر کرد.

اگر این رندرها دقیق باشند، این بار مشاهده خواهیم کرد که صفحه‌نمایش‌ها بدون لبه‌های منحنی مانند نسل‌های گذشته خواهند بود. عدم وجود شیشه‌های منحنی منجر به حاشیه‌های باریک‌تری می‌شود، به خصوص در گلکسی اس 24 اولترا که احتمالاً باریک‌ترین حاشیه‌ها را برای گوشی‌های هوشمند سامسونگ دارا خواهد بود. اطلاعات بیشتر نشان می‌دهد که سری S24 ممکن است به طور کلی شبیه به سری S23 باشد. همچنین، Smartprix اظهار کرده است که گلکسی اس 24 اولترا دارای ریل‌های جانبی فلزی مسطح با لبه‌های گرد خواهد بود، مشابه S23 Ultra.

به گزارش The Elec، گلکسی اس 24 اولترا احتمالاً از قاب تیتانیومی استفاده خواهد کرد، که این تغییر وزن گلکسی اس 24 اولترا را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد، شاید تا 10 درصد.

به طور کلی، اطلاعات حاکی از این است که طراحی گلکسی اس 24، گلکسی اس 24 پلاس و گلکسی اس 24 اولترا به طور قابل توجهی مشابه مدل‌های فعلی خود خواهد بود. اطلاعات جدید در ماه دسامبر نشان می‌دهد که برخی تغییرات در مواد قاب گلکسی اس 24 اولترا و رنگ‌های جدید، به ویژه رنگ زرد برای S24 Ultra، به این گوشی‌ها افزوده شده است.

Galaxy s24

 

مشخصات گوشی سامسونگ Galaxy s24:

مشخصات کلیدی برخی از گوشی‌های سری S24 طی ماه‌های اخیر اعلام شده است. اطلاعات زیر نشان می‌دهند که گوشی‌های این سری با تغییرات جذابی روبرو خواهند شد. لطفاً توجه داشته باشید که این اطلاعات تا زمان رونمایی رسمی ممکن است تغییر کنند.

Galaxy S24 Ultra:

   – صفحه نمایش: 6.8 اینچی WQHD با وضوح 1440p

   – حداکثر روشنایی: تا 2500 نیت (افزایش نسبت به S23 Ultra)

   – تراشه: احتمالاً از تراشه Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3 استفاده خواهد شد.

 

  1. Galaxy S24 Plus:

   – صفحه نمایش: 6.7 اینچی WQHD

   – نوع صفحه نمایش: LTPO (مشابه S24 Ultra)

   – تراشه: اطلاعات نشان می‌دهد که از تراشه Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3 استفاده خواهد شد.

 

  1. Galaxy S24:

   – صفحه نمایش: 6.2 اینچی FHD

   – نوع صفحه نمایش: LTPO (مشابه S24 Ultra و S24 Plus)

   – تراشه: ممکن است سامسونگ از چیپست‌های Exynos و Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3 در کنار هم استفاده کند.

 

  1. در چیپست (chipset):

   – در حالی که در سری S23 از چیپست‌های Exynos استفاده نشد، برخی از گزارشات نشان می‌دهند که سری S24 ممکن است به چیپست‌های Exynos بازگردد، به‌عنوان ترکیبی از چیپست‌های Exynos و Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3.

 

توجه داشته باشید که این اطلاعات بر اساس شایعات و ادعاهاست و تا زمان معرفی رسمی ممکن است تغییر کنند.

 

 

دوربین گوشی سامسونگ Galaxy s24 Ultra:

شایعات در مورد دوربین‌های گوشی Samsung Galaxy S24 Ultra نشان می‌دهد که این گوشی به سریالی از دوربین‌های قدرتمند با وضوح بسیار بالا و زوم بی‌نظیر مجهز خواهد شد. این تجهیزات دوربین به شرح زیر است:

 

  1. دوربین اصلی:

   – وضوح: 200 مگاپیکسل

   – نمونه‌برداری پیکسل: احتمالاً با تکنولوژی Nonacell برای بهبود عملکرد در شرایط نوری دشوار

   – ویژگی‌های دوربین: نوردهی عالی، جزئیات بالا، تصاویر با رنگ‌های زنده

 

  1. دوربین اولتراواید:

   – وضوح: 12 مگاپیکسل

   – کاربرد: برای عکس‌ها با زاویه دید گسترده و بهترین عملکرد در شرایط نوری کم

 

  1. دوربین تله‌فوتو با زوم 5 برابر:

   – وضوح: 50 مگاپیکسل

   – زوم: 5 برابری

   – امکانات: زوم بسیار بالا برای عکس‌برداری از فاصله

 

  1. دوربین تله‌فوتو با زوم 10 برابر:

   – وضوح: 10 مگاپیکسل

   – زوم: 10 برابری

   – امکانات: امکان زوم دقیق با حفظ جزئیات

 

  1. میانبر دوربین اینستاگرام:

   – ممکن است گوشی دارای میانبر دوربین اینستاگرام باشد، که احتمالاً برای سهولت در به اشتراک گذاری تصاویر در این پلتفرم طراحی شده است.

 

توجه داشته باشید که این اطلاعات بر اساس شایعات و گزارشات است و تا زمان معرفی رسمی گوشی ممکن است تغییر کنند

 

باتری گوشی سامسونگ Galaxy s24:

 

با توجه به اطلاعات اعلام شده، باتری‌های گوشی‌های سامسونگ Galaxy S24 در سال 2024 به شرح زیر خواهند بود:

 

      1.Galaxy S24:

   – باتری: 4000 میلی‌آمپر ساعت

   – مقایسه با مدل‌های قبلی: مشابه باتری Galaxy S21 که نیز دارای باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی بود.

 

  1. Galaxy S24 Plus:

   – باتری: 4900 میلی‌آمپر ساعت

   – مقایسه با مدل‌های قبلی: افزایش به 4900 میلی‌آمپر ساعت در مقایسه با باتری 4700 میلی‌آمپر ساعتی Galaxy S23 Plus.

 

  1. Galaxy S24 Ultra:

   – باتری: حدود 5000 میلی‌آمپر ساعت

   – مقایسه با مدل‌های قبلی: مشابه باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی Galaxy S23 Ultra.

 

 

این اطلاعات نشان می‌دهد که سامسونگ در سری S24 تا حدودی به افزایش ظرفیت باتری اقدام کرده است. باتری بزرگتر می‌تواند مزایایی از جمله عمر طولانی‌تر باتری و کارکرد بهتر در طول روز را فراهم کند. توجه داشته باشید که این اطلاعات بر اساس شایعات و گزارشات است و تا زمان معرفی رسمی ممکن است تغییر کند.

 

 

نرم افزارها و به روزرسانی گوشی سامسونگ Galaxy s24:

 

با توجه به اطلاعات ارائه شده، سری گلکسی اس 24 با سیستم عامل اندروید 14 و رابط کاربری Samsung One UI 6 یا 6.1 راه‌اندازی خواهد شد. این نسخه جدید از اندروید به همراه امکانات و بهبودهای جدیدی عرضه می‌شود.

 

همچنین اعلام شده که سامسونگ برای سری گلکسی اس 24 به مدت چند سال به روزرسانی اندروید را ارائه خواهد داد. این تعهد به معنای ارائه به‌روزرسانی‌های امنیتی و نسخه‌های جدید اندروید برای گوشی‌های این سری در طول زمان می‌باشد. تعهد به چند سال به‌روزرسانی نشان از تلاش سامسونگ برای حفظ امنیت و کارایی بهتر گوشی‌ها در طول زمان دارد.

 

البته، باید منتظر تایید رسمی شرکت باشیم تا اطمینان حاصل شود که سامسونگ به مدت چند سال به روزرسانی ارائه خواهد داد

 

 

هوش مصنوعی گوشی Galaxy s24

 

به گفته گزارش‌ها، سری گلکسی اس 24 احتمالاً از ویژگی جدیدی به نام “Samsung Gauss” بهره خواهد برد. این ویژگی یک مدل اختصاصی مولد هوش مصنوعی است که در چندین جزء مختلف عمل می‌کند:

 

  1. Samsung Gauss Language:

   – قابلیت تولید متن

   – ترجمه زبان‌ها

   – پاسخ به سوالات

 

  1. Samsung Gauss Code:

   – تسهیل نوشتن و ویرایش کد برای توسعه‌دهندگان

 

  1. Samsung Gauss Image:

   – ابزاری برای تولید تصاویر

 

این ابزارهای هوش مصنوعی Gauss به خانواده گلکسی اس 24 افزوده می‌شود و به کاربران امکانات جالبی در زمینه تولید محتوا و توسعه‌ی نرم‌افزار را فراهم می‌کند.

 

همچنین گزارشات نشان می‌دهد که سامسونگ در سری گلکسی اس 24 از ویژگی‌های هوش مصنوعی برای ترجمه تماس تلفنی در زمان واقعی استفاده خواهد کرد. این ویژگی می‌تواند تجربه تماس‌های تلفنی را بهبود بخشیده و ارتباط بین کاربران با زبان‌های مختلف را آسان‌تر کند.

 

همچنین، اطلاعات حاکی از آن است که سامسونگ از تکنولوژی هوش مصنوعی برای تولید تصاویر زمینه استفاده خواهد کرد، مشابه به آنچه که در سری Google Pixel 8 ارائه شده است. این ویژگی‌ها ممکن است محدودیت‌هایی در استفاده از آن‌ها داشته باشند، مانند تمایل به موضوعات خاصی برای درخواست‌ها.

 

پیشرفت‌های احتمالی با استفاده از هوش مصنوعی در سری گلکسی اس 24 نشان از توسعه و افزایش امکانات در زمینه عکس‌برداری و نوشتار دارد. به نظر می‌رسد که سامسونگ در زمینه ویرایش عکس با استفاده از هوش مصنوعی به پیشرفت‌های مهمی دست یافته است. از ابزار ویرایش عکس تا قابلیت تغییر مکان اشیاء و سوژه‌ها در برنامه گالری، این امکانات جذابی برای کاربران فراهم می‌آید.

 

همچنین، افزودن ویژگی‌های هوش مصنوعی به Samsung Notes، ابزاری قدرتمند برای یادداشت‌برداری، نشان از توجه به جزئیات کاربران و تلاش برای افزایش کارایی است. ویژگی قالب‌بندی خودکار مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند فرایند یادداشت‌برداری را تسهیل کرده و جریان کار را بهبود بخشد.

 

سامسونگ همچنین قدرت هوش مصنوعی را در Samsung One UI 6.1 به کار خواهد برد تا جلوه‌های آب و هوا و پرتره جدیدی را در صفحه قفل ارائه دهد. این پیشرفت‌ها نشان از تعهد سامسونگ به ارائه تجربه کاربری بهتر و نوآوری در فناوری موبایل دارد.

اشتراک گذاری:

پویا

عضویت در خبرنامه

درخبرنامه ما عضو شوید

اگه دنبال خبرهای روز تکنولوژی، فناوری و نجوم هستی حتما ایمیلتو وارد کن

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *