هوش

هوش مصنوعی

8:02 ق.ظ / 10 اردیبهشت 1403

اتصال مستقیم اینترنت ماهواره ای استارلینک به گوشی های هوشمند

استارلینک اعلام کرد از سال 2025 اینترنت ماهواره‌ای استارلینک از طریق گوشی‌های موبایل در دسترس خواهد بود

 

شرکت فضایی اسپیس ایکس، متعلق به مشهورترین کارآفرین فضا و فناوری ایلان ماسک، اعلام کرده است که از سال 2025 به کاربران اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را به طریق مستقیم از طریق گوشی‌های موبایلشان ارائه خواهد داد.

این اعلان در وب‌سایت استارلینک انجام شده و یک صفحه جدید به نام “Direct to Cell” راه‌اندازی شده است که جزئیات زمان اتصال گوشی‌های هوشمند به شبکه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را آورده است.

 

سرویس Direct to Cell از سال 2025 اینترنت ماهواره‌ای و تماس صوتی را مستقیماً به گوشی‌های معمولی در سراسر جهان ارائه خواهد داد. از سال 2024 نیز امکان ارسال پیامک برای کاربران فراهم خواهد بود. به گفته استارلینک، تمام گوشی‌های LTE قادر به اتصال به این شبکه هستند و هر جا که آسمان قابل رؤیت باشد، می‌توان از سرویس Direct to Cell استفاده کرد.

 

برای استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در گوشی‌ها و همچنین برای ارسال پیامک و برقراری تماس صوتی، نیازی به تغییر در سخت‌افزار یا نرم‌افزار گوشی نخواهد بود و حتی نیازی به نصب اپلیکیشن خاصی نیست.

 

ماهواره‌های استارلینک با استفاده از تجهیزات پیشرفته‌ای به نام eNodeB به عنوان مودم عمل می‌کنند، که مشابه یک برج تلفن همراه در فضا عمل می‌کند و امکان ادغام شبکه مشابه رومینگ را فراهم می‌کند. این سرویس به برقراری ارتباط در مناطق دورافتاده نیز امکان خواهد داد.

 

صفحه این سرویس امکان دسترسی یکپارچه به متن، صدا (تماس صوتی) و دیتا یا اینترنت برای تمام گوشی‌های LTE در سراسر جهان را ارائه می‌دهد. با این سرویس، کاربران می‌توانند در مناطق مختلف از خشکی گرفته تا دریا، به شبکه استارلینک متصل شوند و از آن بهره‌برند. همچنین، سرویس Direct to Cell به دستگاه‌های اینترنت اشیا با استانداردهای رایج LTE نیز اجازه اتصال می‌دهد.

 

استارلینک
استارلینک
اشتراک گذاری:

پویا

عضویت در خبرنامه

درخبرنامه ما عضو شوید

اگه دنبال خبرهای روز تکنولوژی، فناوری و نجوم هستی حتما ایمیلتو وارد کن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *